Hoe maak je klanten of medewerkers bewust van een ander perspectief en gedrag? Hoe ga je, met korte interventies van zo’n tien minuten, voorbij aan adviezen en tips en raak je iemand’s dieper liggende drijfveren? Hoe buig je weerstand om in verandering en komt je snel tot de kern? En dat ook nog op een manier waarop de betrokkene zich gezien en gehoord voelt?

 

 

In deze leergang leer je om met een andere mindset gecombineerd met slimme technieken snel de essentie op te sporen en iemand in een andere, constructieve en open state of mind te krijgen. Mensen zien andere mogelijkheden en komen uit zichzelf in beweging om redenen die zij zelf belangrijk vinden.

 

Concrete resultaten

 

  • De benodigde tijd en energie om een doorbraak te creëren neemt flink af
  • Afbreuk vermindert
  • Mensen met weerstand komen vaker wel in beweging
  • Stress en frustratie verminderen
  • Eigen werkplezier neemt toe

 

Binnen 10 minuten?

 

Kan dat echt al in 10 minuten? Met de juiste mindset en als je de technieken slim toepast dan is het zelfs in 10 minuten mogelijk om iemand significant anders tegen zijn overtuigingen en gedrag aan te laten kijken en nieuwe mogelijkheden te zien.

 

De basismethodiek van deze leergang is grotendeels gebaseerd op het evidence based Motiverende Gespreksvoering. Nu heeft bijna iedereen wel een training motiverende gespreksvoering of gespreksvaardigheden gevolgd. Open vragen stellen en reflecteren zijn welbekend. Maar waar stel je dan precies vragen over? En hoe reflecteer je zo dat je zo snel mogelijk de echte, onderliggende kern raakt? Dat gaat een stap verder en leer je bij uitstek binnen deze leergang.

.

Intrinsiek motiveren is voor jouw organisatie als je:

 

  • Te vaak het gevoel hebt dat je mensen maar niet in beweging krijgt
  • Tegen de bekende “Ja, maar….” aanloopt.
  • Niet de antwoorden of reacties krijgt die je eigenlijk zou willen krijgen.

 

“Mensen veranderen niet door wat anderen tegen ze zeggen, maar door wat ze tegen zichzelf zeggen in reactie op anderen.”
Blaise Pascal

 

De leergang kan in verschillende vormen worden gegeven, afhankelijk van de inhoudelijke wensen en middelen. Daarover gaan we graag in gesprek.

 

Onze consulenten komen niet alleen met meer resultaat maar ook met veel meer enthousiasme de spreekkamer uit. Deze andere manier van werken met de klant is een prachtige aanvulling op de bestaande aanpak en kan ik zonder meer aanbevelen.
Jeanine Bosma, Clustermanager FO | werk en inkomen gemeente Rheden.

 

Als je meer wilt weten of wilt bespreken of dit traject jou kan brengen wat je zoekt, neem gerust contact op voor vrijblijvend advies wat voor jullie organisatie en werkwijze het beste zou passen.

 

Hier vind je meer informatie over onze aanpak.